onsdag 17 oktober 2012

Svartvita rum

När jag och Å var i Stockholm för drygt en vecka sedan besökte vi en väldigt trevlig inredningsbutik på Kungsholmen som heter Svartvita rum.
Å hade hört talas om butiken och trodde att det skulle vara något för mig, och så rätt hon hade!
I butiken, som öppnade för en månad sedan, hittar man svarta och vita klassiker och här finns en härlig mix av bl.a. inredningsprylar, godis, leksaker, väskor, accessoarer och kontorsmaterial.
Vi pratar alltså om välkända varumärken som samsas med spännande alster från olika formgivare i en härlig blandning.
Jag blev heeeelt såld!
Det var helt i min smak och jag fotograferade som en galning!









Det fanns så mycket snyggt att vi höll på att aldrig komma ut därifrån!
Dessutom hade de en fantastisk Emma-fåtölj i skyltfönstret som jag hade svårt att slita mig ifrån!


Man ser det inte riktigt här, men kanten på sitsen är i skinn och det är även hela bakstycket.
Snacka om att jag fick inspiration till att ta tag i min gamla ärvda Emma-fåtölj här hemma, den ska lämnas in till en tapetserare snarast!

Det är en helt fantastisk butik som är väl värd ett besök om man är i krokarna, jag lovar!
Det är nästan så att jag själv skulle kunna tänka mig att sadla om helt och öppna en filial i Malmö!

Och nej, det här inlägget är INTE sponsrat!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar